Dank je, zover was ik nog niet met mijn gedachten. Misschien is het logisch als je weet wat er rond 1910 zich afspeelde in dergelijke gezinnen. Die voorkennis heb ik niet.Strawberries schreef:@ Andre: wel eens van kuisheidsgordels gehoord?

Derk schreef:(...) Prachtig ook hoe de liefde opbloeit tussen de leraar en de kindermeisje. Toch veel mooier dan het tot schering ende inslag verheven rampestamp-werk uit veel andere films.
(...)
Vooral door de liefdesgeschiedenis tussen de leraar en het kindermeisje, lijkt dit wel een positievere film dan Haneke's 'La Pianiste'. Hoewel, zegt de leraar op het einde niet dat hij nooit meer iemand uit het dorp teruggezien heeft...?
Derk schreef:Vooral door de liefdesgeschiedenis tussen de leraar en het kindermeisje, lijkt dit wel een positievere film dan Haneke's 'Le Pianiste'. Hoewel, zegt de leraar op het einde niet dat hij nooit meer iemand uit het dorp teruggezien heeft...?
Jialikelly schreef:Verder verschrikkelijk wat het seksuele betreft. Je kind vertellen dat het doodgaat als het verder gaat met het 'beschadigen van de heilige obstructie' en hem vastbinden in bed. De vrouw die je oraal aan het bevredigen is vertellen dat ze lelijk is, stinkt, walgelijk is en dat ze beter dood kan gaan. Je dochter onzedelijk betasten.

Gershwin schreef:denk ik niet dat iemand zich er een buil aan zal vallen.
Gershwin schreef:Het wordt ontzettend integer in beeld gebracht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast