Schweitzer schreef:Nee dat klinkt te cosumptivistisch. Alsof je het voglende moment iets anders zou kunnen kiezen.
Fin de siècle schreef:Dan snap ik gelijk waarom je niet meer naar die catechese wil.

Pary Mickford schreef:Fin de siècle schreef:Dan snap ik gelijk waarom je niet meer naar die catechese wil.
Fin de siècle schreef:Pary Mickford schreef:Fin de siècle schreef:Dan snap ik gelijk waarom je niet meer naar die catechese wil.
Ja kom op zeg, het is toch een waardeloos stuk dat van de drogredeneringen aan elkaar hangt.

Fin de siècle schreef:Lijkt me ook geen gekke stelling. Maar dat zei ik ook niet.
Dat klopt, maar de vergelijking gaat nogal mank. Ik zou eerder zeggen: het is een zaak van leven of dood. Ter vergelijking: kies je voor gezond voedsel of voor ongezonde rommel?Fin de siècle schreef:Schweitzer schreef:Nee dat klinkt te cosumptivistisch. Alsof je het voglende moment iets anders zou kunnen kiezen.
Niet perse. Je smaak verandert immers niet zomaar van het ene op het andere moment.
Silencio schreef:Toch heeft die knakker wel gelijk met zijn bewering dat het atheïsme (als levensovertuiging) ook maar een verhaal is. Een verhaal bovendien, dat zijn betekenis in grote mate ontleent aan andere verhalen over God, dat aan die erfenis nagenoeg niets toevoegt, en dat ter inspiratie ook nog eens bijzonder weinig te bieden heeft.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten